——————————————————————————————————————————————

 

Yeah

I can't get no better, cant get no more cheddar

我沒有變得更好,無法得到更多的切達起司

I feel like a king and my queen is Coretta

我覺得自己像國王,我的女王是Coretta

I been made a livin', I'm never gon give in

我曾經為了謀生,我永遠不會放棄

I'm just way too driven, that's why I been thinkin'

我太強迫自己,這就是我在思考的

I'm scared that I'm sinkin', I'm scared that Im fallin

我害怕自己陷入困境,我害怕自己淪陷

The world think I'm ballin and maybe I am

世界上的人認為我很有錢,或許我是這樣

But don't give a damn, back in the beginnin'

但別該死的回到一開始那樣

Did not have a plan, don't know who I am

沒有計劃,不知道我是誰

Or who Im becomin' but I'ma do me to the fullest, alright

或者我變成誰,但我會盡我所能,好吧

Bustin' and dodgin' them bullets all night

整個夜晚都在咆哮,躲避子彈

Take over the world, yeah I'm thinkin' I might

掌管整個世界,沒錯,我想我可能會

Got 'em all in my sight

一切都在我的眼前

I know that I'm strong, I know that I am

我知道我很堅強,我知道我是

I know I'm the man

我知道我是個男人

And whether you poor or you filled with financial security

無論你是窮人,或者是受經濟保護的

Everyone deal with they own insecurity

每個人都在處理自己的不安全感

Even the preacher was born with impurity

即使是牧師在出生時也是不純潔的

Scared to go out even with my security

即使我有保護但還是會害怕走出去

Scared of the world and all of its obscurity

害怕這個世界,也害怕所有不知名的事物

Pray for maturity, hope that I grow

為了成熟而禱告,希望我能成長

Hope my anxiety stay on the low

希望我的不安感能保持低調

I swear I hope that shit don't fuck up my flow

我發誓我希望這不安感別搞砸我的節奏

Where do I go? What would you do

我該去哪裡?你要做什麼?

If suddenly all of your dreams came true?

如果突然間你的夢想全實現?

What would you do if you did it all?

如果你都做過了,你會怎麼做?

If you ain't never have to lift a finger

如果你從沒有伸出手幫忙

Would you linger like, "Fuck 'em all"?

你有想過”管他們去死“?

Guess it's your call, but I can't

我猜是你打電話來,但我無法回應

This a marathon, not a sprint

這是一場馬拉松,不是短跑

Switch up the plan like homie that went from Verizon to Sprint

像個朋友般把計畫從 Verizon 轉移到 Sprint

Can you hear me now? Does anybody out there feel me now?

你現在能聽到我嗎?現在有任何人了解我嗎?

 

What's your name? What's your game?

你的名字是什麼?你的遊戲是什麼?

Come now, boy, just spit your flow

來吧,男孩,把話都說出來吧

Feel the pain with the gain, what you tryna say though?

從付出裡感受到痛苦,你想要怎麼試著說呢?

Novocaine to the brain, I can't feel nothing no more

麻醉藥進到大腦,我再也感覺不到任何東西

In my lane, can't refrain from lettin' these people know

在我的道路上,無法避免讓這些人知道

What's your name? What's your game?

你的名字是什麼?你的遊戲是什麼?

Come now, boy, just spit your flow

來吧,男孩,把話都說出來吧

Feel the pain with the gain, what you tryna say though?

從付出裡感受到痛苦,你想要怎麼試著說呢?

Novocaine to the brain, I can't feel nothing no more

麻醉藥進到大腦,我再也感覺不到任何東西

In my lane, can't refrain from lettin' these people know

在我的道路上,無法避免讓這些人知道

 

How I feel (How I feel), yeah that's how I feel (That's how I feel)

我的感受(我的感受),沒錯,這就是我的感受(這就是我的感受)

Break it down, roll it up, that's how high I feel (That's how high I feel)

破壞它,捲起來,這就是我的感受(我覺得很嗨)

How I feel (How I feel), how high I feel (How high I feel)

我的感受(我的感受),這就是我的感受(我覺得很嗨)

Down, roll it up, yeah

下來,捲起來,耶

 

Searchin' for bliss only led me to searchin' for hits

尋找著一次就能讓我幸福的幸福

Only led me to battle depression

帶領著我戰勝憂鬱症

I done learned my lesson 'cause fame never lessen the pain

我已經記取教訓,因為成名永遠不會減少我的痛苦

What if your life was under a glass?

如果你生長在溫室中會怎樣?

And people tried to dig up shit from your past

而人們試圖從你的過去想挖出一些事

And tell you what's good and what's not

然後告訴你什麼是好的,什麼是不好的

And every time you drop a song, they say that it's wack or it's hot

每一次你放了一首歌,他們會說這個不好,或是說這個很熱門

And don't give a damn that it came from the heart

別付出那該死的真心

They tear it apart like hyenas is here for the dreamers

在這裡的夢想家們,他們就像鬣狗毫不猶豫的把你的真心撕成碎片

That's here for the people that know what I'm sayin'

這就是知道我在說什麼的人們

All of the people that know what I'm sayin'

所有都知道我在說什麼人們

Fuck social media

去你的社交媒體

Tellin' me who I should be and just how I should rap

告訴我,我應該怎麼唱rap,我應該要成為誰

They always compare, they always compare me to others

他們總是在比較,他們總是把我跟別人比較

And try to pit me up against all my brothers

試圖讓我去反抗我的兄弟們

Now why you think so many rappers be overdosin' at the crib?

現在你會想為什麼那些饒舌歌手會將自己縮在床上

(Overdosin' at the crib)

(將自己縮在床上)

'Cause people just won't let 'em live

因為人們是不會讓他們生活的

And the public is constantly thinkin' they know 'em

而大眾經常認為他們懂這些饒舌歌手

But nobody knowin' what's goin' on inside

但沒有人知道他們的內心

And they wonder why we all hide, shit

而大家都想知道為什麼我們要隱藏起來,該死

Maybe I'm just overthinkin'

或許我只是想太多

Or maybe I'm just over-smokin' and drinkin'

或者我可能只是抽太多煙,喝太多酒

And when I can't deal with the hate, I self-medicate

我無法理解這些恨意,我已經習慣了

Sit in the corner and think of a better day

坐在角落,想著新的日子

Maybe this bullet can help me to get away

或許這些子彈能讓我脫身

I just cannot seem to think of a better way

我似乎無法想到有更好的方法

Even though I know there is, that's why I keep goin'

儘管我知道有,這就是我為什麼繼續堅持的原因

That's why I keep flowin', that's why I keep perserverin'

這就是為什麼我繼續活著,這就是我為什麼繼續忍耐

Even when I'm hearin' I'm a bitch, I'm a fag

即使當我聽到有人說我是個婊子,我是個同性戀

I'm a motherfuckin' hypebeast, I ain't black in the slight least

我是個該死的炒作怪物,至少我沒有很黑

I ain't good enough, I should quit, I should kill myself (Kill myself)

我不夠好,我不幹了,我應該自殺(殺了我自己)

"'Cause you'll never be Kenny"

“因為你永遠沒辦法成為Kenny

"You'll never be better than Drizzy or Cole"

“你永遠不會比Drizzy或是Cole厲害”

"You're losing your hair, you're too fucking old," yeah

“你正在失去你的頭髮”“你實在是太老了”,沒錯

These are the comments I'm readin' on Twitter right now

這些評論我現在都在推特上看著

That make me depressed and they pullin' me down

這些評論讓我感到憂鬱,它們讓我沮喪

I'm tryin' to swim but I think I'ma drown

我試圖去游泳,但我想我會溺死

So I'ma turn that feelin' into a sound

所以我將這些感受轉換成音樂

And play it when nobody else is around

當沒有任何人在身邊時,播放著

Whenever I feel like I'm far from the ground

每當這樣做時,我感覺我遠離著地面

God give me the power to battle depression

上帝給我力量去對抗憂鬱

Yeah, round after round

沒錯,一次又一次

I wish I was famous, I wish I was rich

我希望我變有名,我希望我是有錢人

I wish I could just get up out of this bitch

我希望我能從這些破事裡站起來

But be careful what you wish for

但要小心你許的心願

'Cause it ain't everything that it's cut out to be

因為不是任何事都是停下的

My life is good but not as good as it's 'bout to be

我的人生很好,但不比有更好的人生美好

'Cause I got vision, don't fuck with derision

因為我有夢想,別嘲笑我

Ain't God, but I'm rich and I think that I am

不是因為上帝,但我想我很有錢

Do what you love and do not give a damn

做你喜歡的事,別放棄

Fuck all the haters you see on the 'Gram

不要去管你看見的那些討厭你的人

Just mind your own business and be a good man

只要管好自己的事業然後成為一個好人

Be a good boss and be a good friend

成為一個好老闆,一個好朋友

Spread your imagination to the millions

將你的想像力分享給其他數百萬人

Don't worry 'bout how to maintain all your millions

別擔心要如何保持這數百萬人

Just spread that positivity for the children

只要傳遞給兒童的是正面的

And all the haters that's hatin', just love 'em

而那些討厭你的人,接受他們吧

'Cause that's the only way you ever gon' kill 'em

因為這是你殺死他們的唯一方法

Know somebody feel 'em

知道有人感覺他們

Last but not least, put your ego on the shelf

最後但同樣重要的是,將你的自尊心放在架子上

And remember, love yourself

然後記得,要愛你自己

Nah, nah, nah

哪,哪,哪

Put your ego on the shelf and love yourself

將你的自尊心放在架子上,然後要愛你自己

Nah, nah, nah

哪,哪,哪

Put your ego on the shelf

將你的自尊心放在架子上吧

And remember, love your, 'member, love yourself

然後記得,愛你自己,記得,愛自己

 

Nah, nah, nah

哪,哪,哪

Put your ego on the shelf and love yourself

將你的自尊心放在架子上,然後要愛你自己

Nah, nah, nah

哪,哪,哪

arrow
arrow
    創作者介紹

    applepie8837 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()